I need help building an adon as useful as grissenda

Smaug

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I like him as a character, he's friendly and charismatic, so I want to use him more , But I really can't give my inner powerplayer a good reason to put him in the place of my cute warrior goddess with the gentle heart of a maiden who can slice up Minotaurs and who won't let nothing and anything dangerous Get closer of me!

Grissenda is simple and very perfect for a mage, while adon can be worse than hinge without mana, I thought he could create traps with Trap Master but he can only really kick enemies (good but nothing like bash or whirlwind ) And stab, (lackluster since he doesn't have back stab or hide)


So please, any tips to build an adon good enough to accompany a lv 12 mage?
 

VDX_360

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There was a time, so so long ago, when you could push Adaon into traps. The trap would get set off, killing Adaon but leaving you unharmed.

THAT was the most useful Adaon has ever been.

Opinions vary but the general consensus is that Griss is the best of the three companions. That has to do with the limitaitons of the Companion AI. Both Hirge, the Cleric, and Adaon, the rogue, need more effective AI to get the most out of their active skills. Griss on the other hand, ca be easily be built to an effective tank without only the occasional issue with her AI using an active skill at the wrong time (say using whirlwind to kill the Troll King, making you have to refight him all over again).

So you will never make Adaon as effective as Griss. But you can make him as effective as possible for your build and get a different flavor of play.
 

Smaug

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Houve um tempo, há muito tempo, em que era possível empurrar Adaon para armadilhas. A armadilha seria acionada, matando Adaon, mas deixando você ileso.

ESSE foi o Adaon mais útil que já foi.

As opiniões variam, mas o consenso geral é que Griss é o melhor dos três companheiros. Isso tem a ver com as limitações do Companion AI. Tanto Hirge, o Clérigo, quanto Adaon, o ladino, precisam de uma IA mais eficaz para aproveitar ao máximo suas habilidades ativas. Griss, por outro lado, pode ser facilmente transformada em um tanque eficaz, sem apenas problemas ocasionais com sua IA usando uma habilidade ativa na hora errada (digamos, usando redemoinho para matar o Rei Troll, fazendo com que você tenha que lutar contra ele novamente. ).

Então você nunca tornará Adaon tão eficaz quanto Griss. Mas você pode torná-lo o mais eficaz possível para sua construção e obter um sabor diferente de jogo.
T He should have the dodge rogue ability and also smoke bomb and hide if(I always forget the name) would make him much more useful
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Houve um tempo, há muito tempo, em que era possível empurrar Adaon para armadilhas. A armadilha seria acionada, matando Adaon, mas deixando você ileso.

ESSE foi o Adaon mais útil que já foi.

As opiniões variam, mas o consenso geral é que Griss é o melhor dos três companheiros. Isso tem a ver com as limitações do Companion AI. Tanto Hirge, o Clérigo, quanto Adaon, o ladino, precisam de uma IA mais eficaz para aproveitar ao máximo suas habilidades ativas. Griss, por outro lado, pode ser facilmente transformada em um tanque eficaz, sem apenas problemas ocasionais com sua IA usando uma habilidade ativa na hora errada (digamos, usando redemoinho para matar o Rei Troll, fazendo com que você tenha que lutar contra ele novamente. ).

Então você nunca tornará Adaon tão eficaz quanto Griss. Mas você pode torná-lo o mais eficaz possível para sua construção e obter um sabor diferente de jogo.
VDo you have any advice for a wizard who doesn't want to rely on golems? He seems too soft to be a vanguard and it's not very useful for me to have an archer
 

VDX_360

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Spell Mages are kite fighters. Cast a spell, run around /dodging enemy until the cool downs expire, than cast again.

Running a circle around a group of enemies can -with practice- get them bunched into a tight group so a fireball hits them all.

Ice Strom can be devasting if you effectively use its bouncing pattern. In a tight hallway, aim to bounce the spell off the walls so it bounces repeatedly as it goes down the hallway. Aiming straight down the hallway will have the spell hit once or twice. But bouncing it off the walls, it can hit dozens of time.
 

stonedwolf

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Adaon is the least of the three. Griss is a beast for most classes, I rank Hirge higher for a Warrior player (she is so many free heals its kind of obscene/OP).

I like Archer Adaon as he gives good support, can stun the boss you're fighting, and doesn't need babysitting to get him to flank, doesn't matter he is squishy. Look to fast firing bows such as Jester's Bow, Imperial Trollhunter's Bow, or Wyrmslayer to increase stun chance.
 

Smaug

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😢Adaon é o menor dos três. Griss é uma fera para a maioria das classes, eu classifico Hirge mais alto para um jogador Guerreiro (ela tem tantas curas gratuitas que é meio obsceno/OP).

Gosto de Archer Adaon porque ele dá um bom suporte, pode atordoar o chefe com quem você está lutando e não precisa de babá para flanqueá-lo, não importa se ele é mole. Procure arcos de disparo rápido, como Jester's Bow, Imperial Trollhunter's Bow ou Wyrmslayer para aumentar a chance de atordoamento.
eu penso emI'm thinking about building it with ghoul stinger for paralysis but that's so hard to drop
 

stonedwolf

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Farming for Devourer Stings is fun. The moment you WANT a drop you never seem to see it.

Dirk of the Gambler is interesting, adds some off-hand Slow and is found in Lamth L2 (Chest of the Zombie Dragon). A Slowed opponent is good as they are hitting you less often, you're hitting them more often, more chances to trigger an on-hand Stun.
 

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